Επικοινωνήστε μαζί μας στο potistiriblog@gmail.com

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011

Παριζάκι θαλασσινών​, δημιούργησ​αν φοιτητές του Πανεπιστημ​ίου Ιωαννίνων

Παριζάκι θαλασσινών​, δημιούργησ​αν φοιτητές του Πανεπιστημ​ίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με εμπορική εταιρεία.

Η υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων λόγω οικονομικής κρίσης έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό και την έρευνα γύρω από την ανάπτυξη ποιοτικών προϊόντων. Ευτυχώς, σε ....




ορισμένες περιπτώσεις «προστρέχει» σε βοήθεια η ιδιωτική πρωτοβουλία. Μια τέτοια «αγαστή» συνεργασία αναπτύχθηκε μεταξύ ομάδας φοιτητών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου με την εταιρεία Κοντοβερός Α. Ε., μια συνεργασία μάλιστα που οδήγησε σε δύο βραβεία ποιότητας!



Το προϊόν ονομάζεται «Da Vero - Eco Seafood Cold Cuts» και αποτελεί ουσιαστικά ένα αλλαντικό από θαλασσινά.



«Η ιδέα ξεκίνησε από τη διαπίστωση ότι κατά την επεξεργασία των κεφαλόποδων (σ. σ.: τα υδρόβια μαλάκια, όπως τα θράψαλα, τα καλαμάρια, τα χταπόδια) από τη βιομηχανία για την παραγωγή διαφόρων προϊόντων «χάνεται» σημαντική ποσότητα πρώτης ύλης», εξηγεί στην «Κ» ο επιβλέπων καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Μιχάλης Κοντομηνάς. «Ενα μεγάλο τμήμα του σώματος δεν έφτανε στο τελικό προϊόν και πετιόταν. Πρόκειται όμως για πρώτη ύλη καλής ποιότητας, την οποία θέλαμε με κάποιο τρόπο να εκμεταλλευτούμε. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να δημιουργήσουμε ένα αλλαντικό με γεύση θαλασσινών». Κατόπιν πολύμηνων δοκιμών, η ομάδα των ερευνητών, που συνθέτουν οι Αυγουστίνα Γκαλιτσοπούλου, Γιάννης Σαρακατσιάνος και Δημήτρης Γεωργαντέλης, κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα προϊόν, με συνεκτική υφή, καλή γεύση και κυρίως με υψηλή διατροφική αξία, το οποίο επιπλέον αξιοποιεί οικολογικά τα παραπροϊόντα της βιομηχανίας τροφίμων



. Δεν είναι τυχαίο ότι τον Σεπτέμβριο η ομάδα απέσπασε το πρώτο βραβείο στον εθνικό διαγωνισμό «Ecotrophelia 2011» (διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων), ενώ ένα μήνα αργότερα διακρίθηκε με την πρώτη θέση στον αντίστοιχο ευρωπαϊκό διαγωνισμό καινοτόμων προϊόντων διατροφής, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Εκθεσης Τροφίμων και Ποτών Anuga 2011 στην Κολωνία της Γερμανίας.



Επόμενος στόχος, η έξοδος στην αγορά. «Βρισκόμαστε σε συνεργασία με την εταιρεία Κοντοβερός προκειμένου το «παριζάκι» θαλασσινών να γίνει και εμπορικό προϊόν», καταλήγει ο κ. Κοντομηνάς.